Stvarnost i snovi

Stvarnost i snovi

“Živim u sasvim maloj kućici, ali njezini prozori gledaju na vrlo veliki svijet.” Konfučije

Nešto što te može demoralisati je činjenica da ovo dvoje nikad nije isto. Itekako se stvarnost razlikuje od onoga što smo sanjali, što smo planirali, o čemu smo maštali. Kako predvidjeti takve situacije i kako ih prevazići…?! Ništa nije nemoguće!

Kada sam počela sa svojim novim projektom, pažljivo sam ga planirala. Ali o samom poslu (mada mi se nije tako činilo) jako malo znala i teško je bilo napraviti realističan plan i realno predvidjeti sve ono sa čim sam se tek trebala susresti. Velika je greška to što nisam imala mentora, nisam imala nekoga uz sebe ko je već koračao ovom stazom i s kim bih mogla, ruku pod ruku, napraviti prve korake. Da je bilo suprotno, bilo bi daleko lakše. Puno manje grešaka bih napravila i puno bi manje boljelo.

Najžalosnije je to što vas na početku niko ne uzima baš ozbiljno, pa i ne znate kome biste se obratili za pomoć i savjet.

Dešavalo mi se u nekoliko navrata da me ljudi pitaju za savjet i da ja savjet dadnem sasvim iskreno, ali me osoba ne posluša i (iz ovog ili onog razloga) uradi po svom. Ne mislim da je loše raditi po svom, najbolje se uči na vlastitom iskustvu, ali mislim da je veoma mudro učiti i na tuđim greškama.

Recimo da ti sada, u ovom trenutku, planiraš da pokreneš svoj biznis. Planiraš da izađeš iz kućne radinosti i svoj rad objelodaniš i unovčiš, ili imaš ideju i radiš na nekom dobrom projektu, za koji vjeruješ da će dobro proći na tržištu.

Šta si prvo uradila?

Napravila si SWOT analizu? Čega ili koga?

Na prvom mjestu, ja bih napravila SWOT analizu sebe, a onda analizu projekta. U tom  trenutku, u najvećem broju slučajeva, ti si najveći resurs.

Zatim analiziras sve: i unutarnje i vanjske faktore. Unutarnja analiza je analiza svih tvojih snaga i slabosti, a vanjska analiza su sve prilike koje imaš na tržištu ili prijetnje koje će ih eventualno onemogućiti. Šta je bitno da shvatiš? Na unutarnje faktore možeš uticati, tu sve zavisi od tebe, ali na vanjeske ne možeš uticati nikako. Šta možeš? Možeš ih dobro upoznati i biti spremna na eventualne probleme.

Zašto na samom početku nećes moći ovu analizu napraviti realno?! Zato što ti još ne znaš s čim ćes se sve susretati i šta su tvoje prilike i prijetnje. Ti čak još ne znaš ni koliki je tvoj kapacitet… tek ćeš sve isprobati.

Ovo shvati kao jednu realnost. Nije uopće moguće predvidjeti sve i nije moguće predvidjeti svaku svoju reakciju. Kad ovoga budeš potpuno svjesna, nećeš se demoralisati, nego ćeš svaki nepovoljan udar vjetra ili klizav teren pod tvojim nogama, shvatiti kao nešto što je sastavni dio biznisa i nikad se nećeš razočarati.

Osmijeh sa tvog lica neće silaziti, tvoju  strast i snagu svi će osjetiti i željet će raditi sa tobom.

Najmanje je važno koji ćes proizvod na tržistu nuditi, najvažnije je kako ćes to uraditi.

Ako to uspiješ, tvoji snovi će sigurno postati stvarnost…