Poduzetnice regiona sarađuju i grade nove tržišne prilike

Poduzetnice regiona sarađuju i grade nove tržišne prilike

Poduzetnice u regionu uspješno su se izborile s posljedicama globalne ekonomske krize, sarađuju i grade nove tržišne prilike – istaknuto je danas u Sarajevu tokom skupa “Poduzetnice regiona – zajedno smo jače” koji je održan u Vanjskotrgovinskoj komori BiH.

Predsjednica Udruženja poslovnih žena u BiH Aida Zubčević izjavila je da su poduzetnice umrežene i da je ta mreža velika, ali da nema preciznih podataka koliko je firmi u vlasništvu žena.

– One vode uglavnom mikropreduzeća u BiH, ali mala i srednja, postoji mnogo samozapošljavanja žena, pogotovo u lokalnim zajednicama gdje je poseban problem nedostatak podrške u vidu svega onoga što je potrebno jednoj ženi da bi mogla funkcionisati, odnosno raditi, kao što je nedostatak igraonica, obdaništa, produženih boravaka u malim mjestima – kazala je Zubčević.

U BiH je, po njenim riječima, problem i nepovoljna politička situacija, koja povlači nedostatak investicija. Dodala je da postoje problemi i u organizaciji jer su životne obaveze žene veće, a tu su i administrativne barijere te nedovoljna finansijska podrška za žensko poduzetništvo.

– Imamo dobru saradnju s parlamentarkama, zajedno lobiramo sa njima, a u izradi je i strategija razvoja ženskog preduzetništva – dodala je Zubčević.

Gošća na skupu bila je Sanela Dropulić iz Virtuelnog ženskog poduzetničkog centra koja je govorila o iskustvima poduzetnica iz Hrvatske, te prezentirala inovativan način njihovog uvezivanja i djelovanja.

Kako u zemljama regije, tako i u Hrvatskoj sve donedavno se nije tačno znalo koliko ima firmi i obrta u vlasništvu žena. Početkom 2016., kako je kazala Dropulić, započeli su s osnivanjem Virtuelnog ženskog poduzetničkog centra i danas imaju vrlo tačnu i preciznu bazu podataka o tome koliko ima žena vlasnica firmi ili obrta.

– Situacija do 2007. godine, kada je kriza poharala gospodarstva ove regije, bila je doista nezahvalna spram žena, svega devet posto žena je imalo svoje tvrtke i obrte. Nakon krize, što se pokazalo ohrabrujućim za žene u gospodarstvu, danas je gotovo 30 posto tvrtki i obrta koji su u vlasništvu žena. Tako možemo reći da je nakon jedne nezavidne ekonomske situacije, koja je mnoge žene ostavila bez posla, došlo do uzlaznog trenda i žene su počele pokretati svoje poduzetničke aktivnosti – izjavila je Dropulić.

Tradicionalno, žene su usmjerene uslužnim aktivnostima, bilo da se radi o frizerskim, kozmetičkim, slastičarskim uslugama i drugo. Međutim, kako je navela Dropulić, u novije vrijeme sve ih je više u proizvodnim aktivnosti i žene se zatiču čak i u metaloprerađivačkoj struci.

Žene poduzetnice u Hrvatskoj i regiji, kazala je Dropulić, počele su sve više izvoziti, ne samo na tržišta susjednih država nego i u EU, pa čak i na dalja tržišta poput Kine ili SAD-a.

Skup su organizovali Vanjskotrgovinska komora BiH i Udruženje poslovnih žena u BiH uz podršku zajedničkog programa Evropske unije i njemačke vlade za lokalnu samoupravu i ekonomski razvoj u BiH – EU ProLocal, koji provodi GIZ.

Fena